En måndag i mars

Det är ganska mycket upp och ner när man är pappaledig. Både från dag till dag och från timme till timme. Både för Sigrid och för mig. Idag tänkte jag köra en liten måndagsbeskrivning.

Idag vaknade Sigrid vid sex ungefär, en för henne allt vanligare tid... efter att ha ätit en ok grötfrukost så snubblade hon mest runt här hemma och var supertrött. Jag var nog ännu tröttare så det kändes som att det skulle bli en lång dag. Men efter att ha fått henne att somna vid nio så kunde vi båda vila ut lite. Efter en och en halv timme började jag bli lite rastlös och hunnit sakna henne igen. Strax därefter vaknade hon och det var dags för dagens kritiska moment, att äta. Det gick hur bra som helst med våfflor och potatis/morötter-burkmat. Nu var humöret på topp hos oss båda och vi busade och lekte ett tag, både tillsamnas och hon själv.

Det är strålande solsken idag så vi tog en runda ner till stan för att hitta ett par skor till Sigrid. Vi har plockat bort åkpåsen ur vagnen så nu kan hon sitta upp ordentligt och hon älskar att sitta och kika (självklart med solglasögonen på). När vi hade shoppat Sigrids första egna skor så var vi tvugna att testa dem. Vi satte oss vid en bänk vid kungsportsplatsen och Sigrid traskade runt (mest kring pappas ben men även själv) och verkade charma en del förbipasserande.

Väl hemma igen så fick det bli lite välling, våfflor och mys vid middagsbordet. Sen gav jag Sigrid hennes skor så hon kunde leka med dem. Efter att hon försökt sätta på sig dem själv ett tag så hjälpte jag henne och hon kunde gå runt väldigt nöjd och stolt i lägenheten. Det var väl mer klampa än gå iofs...

Sen var hon dödstrött igen då klockan började närma sig tre, då hon brukar sova en liten stund. Jag vet att hon skulle somnat i vagnen direkt om jag hade gått ut men jag orkade faktiskt ut igen. Så det fick bli en liten fight vilket slutade med att både hon och jag somnade i våran säng till tonerna av hippieavslappningen ("De gula regnbågsbarnen säger att ärlighet är viktigt. Är man ärlig så skiner man som starkast" osv..)

Och nu sitter jag här och skriver men borde väl röja upp lite i lägenheten.

Bilderna nedan är från eftermiddagen.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0