1001 album du måste höra innan du dör


Jag inhandlade förra veckan mitt enda bokreaköp det här året, 1001 album du måste höra innan du dör. Så nu har jag börjat den långa resan att lyssna genom alla album. Boken sträcker sig från 1955 till 2007 men jag började med 1970. Visserligen har jag hört vissa av de flesta riktigt bra albumen just 1970 men det finns definitivt många trevliga överraskningar, som t.ex James Taylor - Sweet baby James och The Stooges - Fun House. I klippet ser vi James Taylor tillsammans med Johnny Cash när de kör Oh Susanna. En väldigt mycket bättre version än den som fanns som förprogrammerad melodi på min brors keyboard när vi var små.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0