En väldokumenterad dag


Idag var det sommar i Göteborg!! Eller vår iallafall. Jag och Sigrid har varit ute nästan hela dagen, på förmiddagen i trädgården och i eftermiddags på öppna förskolan.


Yoggi i trädgården.


Fika ute och mat inne. Jag behöver väl inte tillägga att det var ris i hela köket. Men Sigrid gillade det :)


Full fart i badet.


Det gällde att hålla Sigrid sysselsatt medans jag plockade fram fikat på öppna förskolan. Idag var första gången jag öppnade och var fikaansvarig och det tog lite tid att få fram allt..


Någon som är med på bandy?


Fikadags igen. Underbart att kunna sitta direkt på asfalten i bara t-shirt (för min del alltså). En annan pappa som gick förbi tyckte att jag hade det lite för bra :)

Det är väl klart man ska sätta sig mitt i leksaksskjulet....

 

Idag var det fullt med barn och vuxna på öppna förskolan. Men efter ca två timmar tyckte Sigrid att det fick räcka med att vara ute och gick in. Det är rätt skönt faktiskt att hon kan leka med de andra barnen men även sitta och pilla för sig själv.

Innan har Sigrid alltid försökt att gå upp på rutschkanan utan att använda stegen. Det har inte gått så bra. Men efter jag ledde henne uppför trappan två gånger så fixade hon faktiskt det själv. Det såg lite ostadigt ut men upp kom hon (och ner). Igen och igen och igen och igen och igen och igen....

Och självklart måste man gunga lite innan det är dags att gå hem.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Söta Siggan! Vad duktig hon är, klarar ju massa grejer själv. Hon verkar va en skitgo unge. Och vilken förälder du är Calle som hittar på så mkt kul grejer! Bra jobbat!



Ville äter inte själv, det blir alldeles för kladdigt överallt och absolut ingenting hamnar i munnen =) Jag är en lat mamma... Äta banan själv fixar han inte heller. Han stoppar in hela på en gång, trycker in hela munnen full så jag får panik att han ska svälja allt samtidigt och sätta i halsen.



Rutchkanan på vår Ö.F är han helvild i. Fast han trillar i trappan varje gång han ska upp. Sen när han åker ner så kastar han sig framåt eller bakåt så han kraschar.



Sen är det skitjobbigt att ha honom ute på marken för han stoppar precis allt i munnen, sand, stenar, pinnar och gud vet vad han hittar.



Han är helvild helt enkelt =) Men han är go och gla för det mesta. Det är ju positivt =)

2010-04-13 @ 11:25:26
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se/
Postat av: Calle

Tack, det var snälla ord. Hon är skitgo om dagarna nu. Men när det börjar närma sig kväll så är hon helvild. Hon tycker inte att hon har tid att sova på dagarna så hon irrar runt halvt i koma och gnäller för allt.



Att du skulle vara en lat mamma tror jag inte en sekund på. Glöm inte att jag följer din blogg också :)



Det blir väl en träff i sommar? Då både de små vara lite mer intresserade av varandra :)



Och du, det löser sig med jobb och dylikt.

2010-04-13 @ 19:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0