Fotomässan 2009

Har precis kommit tillbaka efter dryga tre timmar på fotomässan. Jag hade hoppats att komma hem med ett lensbaby makrokit men där gick jag bet. Istället kom jag hem med två stativ. Ett billigt enbensstativ och ett gorillapod. Det senare fick jag då jag hjälpte någon återförsäljare att ta lite kort.

Det bjöds på många gratis seminarium men jag gick bara på ett, "Högskolan för fotografi". Så nu ska jag hoppa av lärarutbildningen och plugga 5 år fotografi istället. Idas föräldrapengar får finansiera mina studier.

allvar? nej.

Men det visade sig att man kan söka lediga platser bland deras kurser. Det finns också möjlighet att läsa sommarkurser vilket kan vara intressant framöver. Kan vara värt att fundera på.

I utställningshallen fanns sjukt mycket bra grejer. Topp tre får bli:
1. Pieter ten Hoopen
2. Tim Flach
3. Hans Strand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0