Skogen i skolan eller skolan i skogen eller skolskog i skogskolan







Det har blivit en del natur i de senaste inläggen. Anledningen är att jag läser till lärare med inriktning "Matte och natur för yngre åldrar". Denna terminen läser vi naturdelen och för tillfället koncentrerar vi oss på biologi. Därav  alla blommor bland mina foton.

Det övre fotot är en rödhake (finns på artlistan som vi ska tenta av på måndag) som kom och visade upp sig för oss idag. En väldigt kaxig liten kille måste jag säga. Fotot är taget med ett 50mm-objektiv om det hjälper för att få en uppfattning om hur nära han var...

På det undre foto visar Ylva upp sitt fina halsband. Jag hette Calle Sten pga jag valde en sten som personlig sak. Sten -> stenmur-> småland -> barndom,minnen....typ så tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0